Logo Learn2Run med lenke til forsiden

Løper'n

Kveldskurs

Kun 4-8 pers. i gruppen

3 kvelder á 70 min.

Pris 1650,-

       

 

 

       

Løpern-kurs Sognsvann


For hvem
Dette er løpekurset for deg som er vant til å bruke jogg/løp som treningsform og som ønsker å løpe mer rasjonelt og effektivt.
Du ønsker å ha mer igjen for hvert løpssteg, du vil lære hvordan man kommer seg mer opp og frem med hofta og hvordan man får en god flyt i løpingen. Du har løpt i noen år, men har fortsatt en del å lære.

Våre dyktige instruktører tar dere med i ulike typer terreng. Vi gjør en del hjelpeøvelser, såkalt drill, til å styrke leggmusklatur, hofteleddsbøyere, hamstrings og magemusklatur.

Alle får tilbakemeldinger i forhold til hvordan han eller hun løper og hvilke arbeidsoppgaver og støtteøvelser som passer den enkelte. Enten du trener til maraton eller at du vil få mer ut av løpeturene dine, vil det å jobbe med løpsferdighetene dine gi deg en ny motivasjon og å gi deg en enda bedre løpsopplevelse.

Mål
Du skal komme opp og frem med hofta og å løpe på forfoten. Dette gir deg bedre løpsteknikk og løpsøkonomi. Med god løpsøkonomi menes å komme raskest mulig fremover med minst mulig bruk av krefter.


NB: Sesongen starter rett etter påske, og vi setter opp kursene medio mars. I Oslo har vi satt opp en rekke privattimer for de som helst ikke vil vente helt til etter vinteren, link.


Metoden for dette kurset

På dette kurset er det fokus på utførelse av god løpeteknikk i gjennomgang og etterfølgende øvelser, samt utførelse av løpsbevegelsene gjennom bruk av enkle hjelpeøvelser, såkalet ”drill-øvelser. Vi går i fellesskap gjennom det som er det viktigste og våre dyktige instruktører viser deg hvordan du utfører dette. Under øvingene vil alle bli fulgt opp individuelt.

Kurskveld 1: Gjennomgang av teknikk - løp i lett motbakke - drill

Introduksjon av god løpsteknikk. Vi går igjennom de grunnleggende forutsetningene ved effektiv og god løping

Hvordan bruker vi overkroppen i løping. Blikk, skuldre armpendel og stabilitet i løpsteknikk
Vi prøver løpsteknikk i lett motbakke denne kvelden. Vi jobber med å være oppe og frem med hofta, lande med foten under kroppen og å få kreftene til å gå fremover
Du får prøvd din egen teknikk, vi gir deg tilbakemeldinger og arbeidsoppgaver
Vi begynner med hjelpeøvelser, såkalte drilløvelser, som er spesifikke for et mer effektivt løpssteg

 
Kurskveld 2: Drill - terping av teknikk - flatt terreng

Vi starter med drilløvelser, slik at din styrke og spenst bedres.
I dag jobber vi videre i flatt terreng og vi terper og terper teknikk denne kvelden med alt det tekniske vi lærte første kvelden
Du får tilbakemelding på det du har jobbet med
Vi jobber videre med å øve på teknikk gjennom koordinasjonsløp


Kurskveld 3: Drill - løpe i lett utforbakke - løpe i terreng 

Terping på drilløvelsene. Vi jobber videre med nye tilpassede drilløvelser
Denne kvelden skal vi lære å løpe i lett utforbakke
Du får tilbakemelding på hvordan du utfører din løpsteknikk
I siste delen av kurset jobber vi med løpsteknikk i terreng / på sti

Oppsummering og avslutning hvor det er mulighet til å stille instruktøren spørsmål

Antallet deltagere

Maksantallet på hver kursgruppe er 8 deltagere. Minimumantallet er 4 deltagere. I de få tilfellene der det kun er 1-2 deltagere må vi finne et nytt kurs til deg og dersom det er tre påmeldte blir det 2 kvelders kurs. I sistnevnte tilfelle vil vi forsikre om at det vil bli et fullverdig kursutbytte ettersom oppfølgingen er tettere. Helgekurs tilsvarende.


Ved sykdom

Vi arrangerer såkalte ekstrakurs for de som mister en kurskveld. Et ekstrakurs koster kun 200 kr. Det er ikke noe Learn2Run ønsker å tjene på, men vi vil at alle skal prioritere kurset de er påmeldt på. Kurset er helt gratis hvis du sender oss en lege-erklæring. Da sender vi deg en kode som du kan bruke ved påmelding til ekstrakurs. Ekstrakurset arrangeres i siste del av sesongen.
Link til ekstrakurs.

Det er ikke anledning til å melde at man er syk og kreve pengene tilbake.


Skader

Learn2Run står ikke ansvarlig for eventuelle skader som oppstår på kursene.


Bytting av kurs

Det er mulig å bytte kurs inntil en uke før kursstart. Da sender du en mail til info@learn2run.no med navn, tidspunkt og sted som du ønsker å bytte fra og til. Det er gratis å bytte kurs. Vi har ikke noe opplegg for tilbakebetaling av kurskontingent, kun bytting av kurs.

Bedrifter som ønsker utsettelse av avtalt kurs har også mulighet til dette en uke før kursstart. Regningen mottatt etter bestilling av kurset betales på vanlig måte og til oppsatt frist. Det er ikke anledning til å avlyse kurset etter at det er bestilt og ikke betale for kurset.

Du finner veibeskrivelse til alle kursstedene, her.

Ta en titt innom denne siden før kursstart, slik at du er trygg på at du vet hvor du skal møte opp. Kom gjerne i god tid før kursstart.

Kveldskurs